آرشیو اخبار

دیدار ریاست محترم اداره اوقاف با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ
نشست تخصص وقف

دیدار ریاست محترم اداره اوقاف با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بامری(ریاست محترم اداره اوقاف شهرستان زابل) به منظورترویج فرهنگ وقف و شفاف سازی مصادیق آن در بین دانشگاهیان نشستی با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ(مسئول محترم دفتر نهاد رهبری) روز چهارشنبه ۹۷/۸/۲۳ در سالن کنفرانس دفتر نهاد رهبری داشتند. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مرادی(امام جماعت بیمارستان امام خمینی(ره))،آقایان دکترفرضی، دکتردبیرزاده، دکتر ولی زاده، دکتر پیشدادیان و کارشناسان دفتر نهاد رهبری حضور داشتند. حاج آقا بامری ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص): «با مرگ انسان، رشته عملش قطع مى‏شود، مگر از سه چیز: صدقه جارى و ماندگار(وقف)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند»گفتند: زمانی که صحبت از وقف می شود اذهان مردم به ساختن مساجد و اماکن زیارتی سوق داده می شود اما آنچه که مدنظر ما می باشد برآورده کردن نیازهای مردم می باشد. ایشان با ترویج فرهنگ وشفاف سازی مصادیق وقف خواستارهمکاری وآگاه کردن دانشگاهیان به این امر حسنه که جزء باقیات الصالحات هست شدند و یادآور شدند که تمام موارد موقوفه دانشگاه صرف خود دانشگاه از جمله: پرداخت شهریه، مخارج ازدواج جهت دانشجویان نیازمند، درمان بیماران بی بضاعت و کمک کردن به افراد دارای بیماریهای خاص و سرطانی و .... می گردد امید است این سنت حسنه چراغی روشن برای ما در آخرت گردد. در پایان حاضرین در جلسه پیشنهادات خود را جهت رواج فرهنگ وقف در دانشگاه بیان نمودند.

ادامه مطلب
دیدار مسئول دفتر نهاد رهبری و ریاست محترم دانشگاه با معاون استاندار و فرماندار زابل

دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زابل با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل

مورخ ۹۷/۸/۷ حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ، دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه همراه با هیات رئیسه در محل فرمانداری با مهندس گنجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل دیدار نموده و انتصاب وی را به این سمت تبریک گفتند، در این دیدار در خصوص برنامه های عرصه سلامت و همدلی برای پیشبرد این برنامه ها تبادل نظر شد و مقرر گردید با برگزاری جلسات کاری جهت هماهنگی و همکاری های بین بخشی تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

ادامه مطلب
غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر شهدا به مناسبت اربعین حسینی

غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر شهدای شهرستان زابل

مورخ ۹۷/۸/۷ درآستانه اربعین حسینی مراسم غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر شهدای شهرستان زابل و تجدید میثاق با عاشوراییان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ (مسئول محترم دفتر نهاد رهبری) رئیس دانشگاه، معاونین، رئیس هسته گزینش، رئیس بازرسی و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زابل با همکاری ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد.

ادامه مطلب
برگزاری مراسم عزاداری اربعین همراه با زیارت عاشورا
برپایی زیارت عاشورا ویژه کارکنان دانشگاه

برگزاری مراسم عزاداری اربعین همراه با زیارت عاشورا

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) معاونت محترم آموزشی دانشگاه با همکاری دفتر نهاد رهبری مراسم عزاداری ویژه کارکنان دانشگاه ساعت ۷:۳۰ روز دوشنبه ۹۷/۸/۷ در نمازخانه مجتمع آموزشی برگزار نمود. در این مراسم پس از خواندن زیارت عاشورا توسط آقای محمودی مداح اهل بیت(علیهم السلام) حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ پیرامون اربعین و پیاده روی اربعین سخنانی ایراد نمودند.

ادامه مطلب
حضور مسئول محترم دفتر نهادر رهبری در محفل انس با قرآن

برگزاری محفل انس با قرآن

کانون قرآن و عترت دانشگاه با همکاری دفتر نهاد رهبری محفل انس با قرآن با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای شیخ (مسئول محترم دفتر نهاد رهبری) و اساتید و دانشجویان روز یکشنبه ۹۷/۸/۶ در محل سالن آمفی تئاتر واقع در مجتمع آموزشی برگزار نمود.

ادامه مطلب
نشست هم اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه
نشست هم اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه با موضوع «بصیرت عاشورایی»

نشست هم اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه

مورخ ۹۷/۸/۵ نشست هم اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه با موضوع «بصیرت عاشورایی» در سالن آمفی تئاتر مجتمع آموزشی برگزار گردید. در ابتدای جلسه پس ازتلاوت قرآن کریم، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و عرض سلام و خیر مقدم توسط جناب آقای دکترفرضی « دبیرمحترم هم اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه» حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ «مسئول محترم دفتر نهاد رهبری» با بیان ثواب زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین فرمودند: معرفت عاشورایی معرفتی است که با عشق به امام حسین(ع) و اهل بیتش همراه باشد معرفتی که عشق همراه آن نباشد همچون وسیله‌ای است که چراغ آن سالم و روشن، اما موتور محرک آن خاموش است و عشقی که معرفت پشتوانه آن نباشد به خودرویی می‌ماند که از موتور سالم و پر انرژی برخوردار است، اما در تاریکی¬ از هر نوع چراغی بی‌بهره است و هر لحظه احتمال مرگ صاحبش را دارد. لذا داشتن عشق و معرفت با یکدیگر انسان را به سعادت میرساند. ایشان نیز اشاره ای به خواص با بصیرت امام حسین(ع) در حادثه عاشورا داشتند که با بصیرت در حادثه کربلا تا پای جان از امام زمان خود دفاع کردند و خواص بی‌بصیرت به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت حق نه تنها خودشان را گرفتار جریان باطل کردند بلکه بسیاری از عوام را نیز از مسیر حق منحرف ساختند.

ادامه مطلب
پخش مستند «ماهی ها در سکوت نمی میرند» با حضور دکتر مجتبی جهانتیغ
پخش مستند «ماهی ها در سکوت نمی میرند»

پخش مستند «ماهی ها در سکوت نمی میرند» با حضور دکتر مجتبی جهانتیغ

کانون مطالعاتی مصباح با همکاری دفتر نهاد رهبری اقدام به پخش مستند «ماهی ها در سکوت نمی میرند» روز چهارشنبه ۲/۸/۹۷ در سالن آمفی تئاتر مجتمع آموزشی دانشگاه نمود. مستند «ماهی ها در سکوت نمی میرند» داستان زندگی امروزسیستانیان که تحت تأثیر خشکی تالاب هامون دچار بحران شده اند. دکتر مجتبی جهانتیغ (دبیرسابق کانون مصباح) با حضور خود دردانشگاه به تحلیل و شرح درد و رنج مردم سیستان و عوامل آن پرداختند.

ادامه مطلب
برگزاری مراسم وداع با دانشجویان عازم کربلا
وداع با دانشجویان عازم کربلا در دانشگاه

برگزاری مراسم وداع با دانشجویان عازم کربلا

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه و با همکاری دفتر نهاد رهبری و معاونت محترم فرهنگی و امور دانشجویی مراسم وداع با چهارده نفر از دانشجویان عازم کربلا روز دوشنبه ۹۷/۷/۳۰ در نمازخانه مجتمع آموزشی دانشگاه برگزار گردید. سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ(مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه)، سخنرانی آقای دکتر افشاری (مسئول محترم معاونت قرهنگی و امور دانشجویی)، قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا، خاطره گویی دانشجویان از سفرهای قبلی خود به کربلا، پخش کلیپ و پذیرایی ازبرنامه های این مراسم بود. در پایان همه حاضرین ضمن وداع با مسافرین کربلا ملتمس دعا شدند.

ادامه مطلب