خلاصه خطبه نماز عبادی سیاسی شهرستان هامون به امامت امام جمعه معزز و محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج عزیز الله شیخ مورخ ۹۷/۱۰/۲۸

۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۷۳۰ جدیدترین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۷
حاج آقا شیخ پس از حمد وثنای خداوند، سلام و صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیتش(علیهم السلام) و سفارش به رعایت تقوا، انجام واجبات وترک محرمات، بیان داشتند یکی از مسائل مهم که آیاتی از قرآن کریم و روایات و سیره و روش پیامبران الهی و ا ئمه اطهار(ع) و اولیاء الله بوده مسئله استقامت و پایداری در راه حق می باشد، خداوند متعال خطاب به پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (ص) می فرماید: «فاستقم کما امرت ومن تاب معک، ای پیامبر تو چنانکه ماموری استقامت کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کرد نیز باید پایدار باشد»

حاج آقا شیخ پس از حمد وثنای خداوند، سلام و صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیتش(علیهم السلام) و سفارش به رعایت تقوا، انجام واجبات وترک محرمات، بیان داشتند یکی از مسائل مهم که آیاتی از قرآن کریم و روایات و سیره و روش پیامبران الهی و ا ئمه اطهار(ع) و اولیاء الله بوده مسئله استقامت و پایداری در راه حق می باشد، خداوند متعال خطاب به پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (ص) می فرماید: «فاستقم کما امرت ومن تاب معک، ای پیامبر تو چنانکه ماموری استقامت کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کرد نیز باید پایدار باشد»، امام صادق (ع) فرمودند: «من ابتلی من المومنین ببلاء فصبر علیه کان له مثل اجرالف شهید، هر مومنی که به بلائی مبتلا شود و بر آن صبر نماید برایش مثل اجر هزار شهید خواهد بود»، بلاها و گرفتاریها و مصیبتها با استقامت و پایداری و صبرو تحمل آسان می شود، «ان مع العسر یسرا، هر صاحب دردی چون ایمان دارد بخاطر امتحان الهی بی صبری نمی کند تا ایمانش خدشه دار نگردد»، اگر دین خدا امروز به دست ما رسیده با استقامت پیامبر(ص) و صبر امام علی(ع) و فرزندانش و بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) و استقامت و صبر مسلمانانی مقاوم مانند یاسر  و سمیه  و فرزندانشان عمار و عبدالله بوده است، پیامبر اکرم (ص) صبر کنندگان مومن را به کوه تشبیه کرده «(المومن کالجبل الراسخ لا تحرکه العواصف، مومن همچون کوه استوار و پابرجاست و باد های تند او را تکان نمی دهد( نه باد قدرت و نه باد نعمت و نه باد مصیبت)»، چنانچه طوفان های شدید هیچ اثری روی کوه ها نمی گذارد حوادث و کمبودها هم اثری در اندیشه و فکر و دین و اخلاق مومن نمی گذارد، مومن کوه صبر و صلابت و استقامت و امید است، انسان با ایمان در مقابل طوفان شهوات، مقام، حمله دشمن، زرق و برق دنیا، غضب و عداوت ایستادگی می کند این که گفته شود من باید جناح و حزب خود را تقویت کنم خواه حق باشد یا نباشد خارج از چارچوب ویژگی های مومن است زیرا  مسیر انسان با ایمان، هنگام علاقه و غضب تغییر پیدا نمی کند، حاج آقا شیخ در ادامه خطبه ها اهم مناسبت ها را بیان نمودند.

 ایشان افزودند: 29 دی ماه به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان روز غزه نام گذاری شده است که این مناسبت را گرامی می داریم روی غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره شعار دفاع از مظلومین را سر لوحه امور قرار داده و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین و از همه مظلومان عالم از دغدغه های مردم ایران اسلامی بوده است، خطیب نماز جمعه یادآور شدند: تجربه های متراکم چهل ساله انقلاب چراغ راه آینده کشور است از مهم ترین  حقایق و تجربه های متراکم چهل ساله انقلاب اسلامی به مواردی می توان اشاره نمود 1. راهبرد ما می توانیم تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است 2. روحیه انقلابی رمز پیشرفت کشور است3. باید به جوانان عزیز اعتماد کرد ومیدان داد 4. تبعیت از فصل الخطاب که ولی فقیه است رمز عبور از بحران هاست 5. تحقق آرمان ها به نقش آفرینی همه ملت اتفاق می افتد 6. تحقق آرمان ها نیازمند صبر استقامت و ایستادگی است 7. به هیچ نحو به دشمنان نباید اعتماد کرد 8. هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است 9. مدیریت جهادی و انقلابی رمز موفقیت انقلاب اسلامی است. و از مهم ترین دستاورد های چهل سال انقلاب تولیدات صنایع دفاعی کشور است، سامانه های دفاعی که امروز در کشور تولید می شود یک روز به رؤیا و خواب هم نمی آمد.

حاج آقا شیخ در ادامه خطبه ها افزودند: اما در کنار دستاورد های مختلف در زمینه های معنوی و معرفتی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی، چالش هایی نیز وجود دارد: 1. چالش ساختاری: در خیلی از موارد این چالش وجود دارد از جمله ساختار مجلس که باید تقنین و قانون گذاری باشد متاسفانه تبدیل به اجرا شده است.2. چالش نظارت: دولت الکترونیک و بانک الکترونیک یکی از راه های صحیح بر نظارت است. 3.  چالش سوم نسل اول و دوم است که کار را به نسل سوم و چهارم واگذار نمی کنند از مشاوره ها و تجربه های بزرگان و پیران باید استفاده کرد ولی در عین حال کار را به جوانان باید واگذار کرد که سرشار از انرژی هستند البته باید آنها را حمایت و راهنمایی نمود.

به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سیستان تنگه احد ایران است از همه مسئولین، نمایندگان، استاندار، و فرمانداران دولت محترم در خواست مطالبه جدی برای رفع مشکلات این منطقه استراتژیک را دارد از جمله حق آبه سیستان در اسرع وقت احیا و احقاق شود و مطالعات دقیق و کارشناسی شده برای اجرا وارسال آب دریای عمان به این منطقه انجام شود.

مسولین محترم، کشاورزان، دامداران، صیادان و جوانان و مردم این منطقه را دریابید تا قبل از اینکه این فرصت خدای نکرده تبدیل به تهدید شود، حاج آقاشیخ در ادامه خطبه ها فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفتند و افزودند: که حضرت زهرا (س) در روایتی فرموده اند: «هر کس  عبادت خالصانه اش را طرف خداوند متعال صعود دهد خداوند هم رحمتش را به طرف او نزول خواهد داد».


نظر شما :