خلاصه خطبه نماز جمعه شهرستان هامون توسط امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج عزیز الله شیخ ۹۸/۳/۲۴

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۷ کد : ۲۲۶۳ جدیدترین اخبار
تعداد بازدید:۲۲۶
روزی حضرت امام علی (ع) به عمار یاسر - عبدالله بن رافع و ابو هیثم تیهان ماموریت دادند و فرمودند: بیت المال را بین مسلمین عادلانه و به طور مساوات تقسیم کنید و کسی را به کسی برتری ندهید آنها پس از شمارش مسلمانان و حساب مقدار بیت المال به هر نفر سه دینار دادند دو نفر از مسلمانان اعتراض نموده و گفتند آیا اینگونه تقسیم نظر خودتان است یا دستور رفیقتان ؟آنها گفتند امیر المؤمنین علی (ع) چنین دستوری داده، آن دو نفر نزد امام (ع) رفتند و به روش تقسیم بیت المال اعتراض کردند امام (ع) فرمودند :رسول خدا (ص)چگونه با شمارفتار می کردند؟ آنها سکوت نموند، امام (ع) فرمود: آیا پیامبر( ص) بیت المال را به مساوات تقسیم نمی کرد؟گفتند آری او بطور عادلانه و مساوات تقسیم می کردند، امام( ع) فرمود: آیا روش پیامبر(ص) سزاوارتر نیست ؟گفتند: آری راه و روش و سنت پیامبر اکرم (ص) سزاوارتر است، ولی ما دارای سابقه هستیم و از نزدیکان وخویشاوندان پیامبر(ص)می باشیم امام (ع )فرمودند: سابقه شما ببیشتر است یا سابقه من ؟ گفتند سابقه ی شما حضرت( ع) فرمودند: آیا خویشاوندی من به پیامبر(ص) بیشتر است یا شما؟ گفتند: شما حضرت علی( ع )فرمودند: آیا خدمت و سختی های که من برای اسلام کشیده ام بیشتر است یا شما؟ گفتند: شما ، در این هنگام حضرت( ع) فرمودند: به خدا سوگند من و این کارگری که کار می کند سهم هر دو نفرمون از بیت المال یکسان است .

روزی حضرت امام  علی (ع) به عمار یاسر - عبدالله بن رافع  و ابو هیثم تیهان ماموریت دادند و فرمودند:  بیت المال را بین مسلمین عادلانه و به طور مساوات تقسیم کنید و کسی را به کسی برتری ندهید آنها پس از شمارش مسلمانان  و حساب مقدار بیت المال به هر نفر سه دینار دادند دو نفر از مسلمانان اعتراض نموده و گفتند آیا اینگونه تقسیم نظر خودتان است یا دستور رفیقتان ؟آنها گفتند امیر المؤمنین علی (ع) چنین دستوری داده، آن دو نفر نزد امام (ع) رفتند و به روش تقسیم بیت المال اعتراض کردند امام (ع) فرمودند :رسول خدا (ص)چگونه با شمارفتار می کردند؟ آنها سکوت نموند، امام (ع) فرمود: آیا پیامبر( ص) بیت المال را به مساوات تقسیم نمی کرد؟گفتند آری او بطور عادلانه و مساوات تقسیم می کردند، امام( ع) فرمود:  آیا روش پیامبر(ص) سزاوارتر نیست ؟گفتند: آری راه و روش  و سنت پیامبر اکرم (ص) سزاوارتر است، ولی ما دارای سابقه هستیم و از نزدیکان وخویشاوندان  پیامبر(ص)می باشیم امام (ع )فرمودند: سابقه شما ببیشتر است یا سابقه من ؟ گفتند سابقه ی شما حضرت( ع) فرمودند: آیا خویشاوندی من به پیامبر(ص) بیشتر است یا شما؟ گفتند: شما حضرت علی( ع )فرمودند: آیا خدمت و سختی های که من برای اسلام کشیده ام بیشتر است یا شما؟ گفتند: شما ، در این هنگام حضرت( ع) فرمودند: به خدا سوگند من و این کارگری که کار می کند سهم هر دو نفرمون از بیت المال یکسان است .

 حاج آقای شیخ در ادامه افزودند: در زمان حضرت سلیمان نبی که همه چیز در فرمان و اختیار او، و به زبان حیوانات و پرندگان آگاه بود شخصی دو بچه مار را کشت مادر آن دو بچه مار به حضور حضرت سلیمان آمد و از آن مرد شکایت کرد و در خواست قصاص نمود حضرت سلیمان فرمود مرد موحدی را به خاطر کشتن دو بچه مار نمی شود قصاص کرد مادر بچه های مار عرض کرد حال که حکم چنین است این مرد را قیم موقوفات  و رئیس بیت المال قرار بده تا این که با  دست  درازی به اموال دیگران  و خیانت در بیت المال من با مار های دیگر در دوزخ از او انتقام بکشیم .حاج آقا شیخ امام جمعه شهرستان هامون 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام راحل در سال 1358 را گرامی داشتند و افزودند عمده ترین اهدافی که جهاد سازندگی(کشاورزی) از ابتدای تشکیل دنبال نموده عبارت انداز 1- زدودن گرد فقر و محرومیت از چهره ی روستا ها و روستاییان 2-حرکت به سوی استقلال و خودکفایی کشور در زمینه های مختلف 3- ایجاد زمینه جهت رشد شخصیت والای انسانی روستاییان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیت های روستا.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزودند: مقام معظم رهبری در سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل(ره) فرمودند:مقاومت کنش نیست تا برای حمله به این و آن برنامه ریزی کند مقاومت یک  واکنش طبیعی به زورگویی، و حق ملت ها و دولت ها برای مقابله با متجاوزین به حقوقشان است و خدای بزرگ حق دفاع را به همه مخلوقاتش اعم آدامی و غیر آدمی عنایت فرموده تا برای ادامه حیات خود مقاوت کنند. حضرت امام راحل به عنوان اسوه مقاومت، جنگ طلب نبود. تعریف مقام معظم رهبری از مقاومت، عبور از موانع است. انقلاب اسلامی در طول چهل سال مقاومت، جنگ افروز نبوده است  سازش موجب افزایش خوی وحشیانه دشمن می شود و هزینه های مقاومت از سازش کمتر است  و در جنگ اراده ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است .

حاج آقا شیخ در ادامه خطبه افزودند نخست وزیر ژاپن در ایران و تهران دنبال چه چیزی است ؟ سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و تهران بیش از همه می تواند یک فرصت برای ارتقای روابط دو طرفه باشد، ایران می تواند با برخورداری از منابع نفت و گاز فراوان یک تامین کننده با ثبات انرژی برای ژاپن باشد ژاپن نیز در زمینه های مختلف ماشین آلات و سرمایه گذاری اقلام فلزی و تجهیزات حمل و نقل یک صادر کننده بزرگ به ایران باشد. تحریم ها حتی می تواند بیش از آنکه به ایران لطمه بزند برای ژاپن پر ضرر باشد زیرا ایران یک کشور با هشتاد میلیون جمعیت یک بازار بزرگ است و یک پل ارتباطی برای ورود ژاپن به کشور های منطقه با 650میلیون نفر جمعیت به حساب می آید و در مجموع دو کشور مکمل یکدیگر هستند.

حاج آقا شیخ در ادامه خطبه افزودند: چه بسا  عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد نکات مهمی در دیدار مقام معظم رهبری و نخست وزیر ژاپن مطرح شد رهبر معظم انقلاب  در جواب نخست وزیر ژاپن چند بار تکرار کردند بنده با جناب عالی مذاکره میکنم و پاسخ من به شماست نه ترامپ که با این تاکید فرصت سوء استفاده و شیطنت را از رسانه های دشمن گرفتند و همچنین گفتند مذاکره زیر فشار را نمی پذیریم  و با این جمله هرگونه  تهدید غیر مستقیم  در پیغام  ترامپ را خنثی کردند، و معظم له فرمودند: ترامپ که شما را واسطه قرار داده همان روز به کشورش بازگشت  تحریم های جدیدی را  علیه ایران وضع کرد، و با این جمله حضرت آقا حرفی برای نخست وزیر ژاپن باقی نگذاشتند و همچنین فرمودند: من شخص ترامپ را شایسته ی مبادله ی هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد ورهبر معظم  انقلاب با این جمله نیز دشمن را تحقیر کردند.


نظر شما :