جدیدترین اخبار - آرشیو

برگزاری اردوی توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود
حضور مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود

برگزاری اردوی توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود

معاونت محترم فرهنگی و امور دانشجویی اردوی توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود را با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا باقری و آقای دکتر افشاری روز جمعه ۹۷/۷/۲۷ در محل چاه نیمه برگزار نمود.

ادامه مطلب
آشنایی دبیران فعالین فرهنگی و سیاسی با رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان

نشست دبیران کانونها با رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه

با توجه به حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صادقی(رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان) در دانشگاه دفتر نهاد رهبری زمینه ای را جهت آشنایی دبیران کانونها با حاج آقا صادقی روز چهارشنبه ۹۷/۷/۲۵ فراهم آوردند. در این جلسه حاج آقا صادقی فرمودند: ما در کشوری زندگی می کنیم که همه علاقمند به آن هستیم و آرزوی پیشرفت آن در حوزه های مادی و معنوی داریم و این کار ازعهده کسانی بر می آید که تحصیلات و تخصص مناسب داشته باشند که به زودی شما عزیزان وارد این عرصه خواهید شد و مدیران این کشور را تشکیل خواهید داد، دانشگاه در حال پیشرفت هست و اگر قرار باشد مشکلات جامعه حل گردد طبیعتاً دانشگاه نقش مهمی (با منابع انسانی چون دانشجویان و اساتید) را ایفا می کنند و این پیشرفت نیازمند مهارتهایی است که بتوانند نیازهای جامعه را تأمین کنند شما دانشجویان که با سلامت و درمان جامعه در ارتباطید مورد اعتماد مردم کشور خودتان و آینده سازان این مملکت می باشید چشم همه به فعالیتهای شما می باشد سعی نمایید با تفکر، خردورزی و وحدت برای دانشگاه و سطح شهر برنامه های خوب فراهم آورید. در ادامه دانشجویان ضمن معرفی خودشان فعالیتهای خود را در زمینه های فرهنگی و سیاسی بیان نمودند.

ادامه مطلب
حضور رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه
برگزاری جلسه کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه با رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه

حضور رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه

روز چهار شنبه ۹۷/۷/۲۵ حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صادقی )رئیس محترم استانی دفاتر نهاد در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ( در دانشگاه حضور یافتند و جلسه ای با کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه داشتند. در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ )مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه( ضمن خیر مقدم به حاج آقا صادقی و حجت الاسلام و االمسلمین حاج آقا میری(مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه زابل)، معرفی اجمالی از دانشگاه، فعالیتهای دفتر نهاد رهبری و گروه معارف اسلامی دانشگاه داشتند و بیان نمودند به الحمدلله دانشگاه همکاری لازم در برگزاری برنامه های پیشنهادی فرهنگی با دفتر نهاد رهبری را دارند و تا کنون هیچ گونه مخالفتی با اجرای برنامه های فرهنگی از سوی دفتر نهاد رهبری نداشتند. در ادامه حاج آقا صادقی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره ای به وظایف دفتر نهاد رهبری داشتند و بیان نمودند که وظیفه مهم ما اجرایی کردن مناسبتها و دستورات اسلامی از جمله برپایی و اقامه نماز، برگزاری مناسبتهای مذهبی، تعمیق معارف دینی و.... می باشد، ایشان یادآور شدند که در دانشگاه همه نوع طیف دانشجویی حضور دارند لذا دفتر نهاد رهبری با ارتباط و توجه به آنها به عنوان یک پدر همه را زیر پر و بال خود قرار دهد، ایشان رصد در فضای دانشگاه، وفاق و دوستی بین تشکلها، داشتن سعه صدر، همفکری و مشورت و... را از دیگر وظایف دفتر نهاد رهبری دانستند.

ادامه مطلب
نشست ائمه جماعات خواهر با مسئول محترم دفتر نهاد رهبری
برگزاری جلسه ائمه جماعات خواهر با مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه

نشست ائمه جماعات خواهر با مسئول محترم دفتر نهاد رهبری

با توجه به شروع ترم تحصیلی جدید و اقامه نماز جماعت در خوابگاهها طبق روال گذشته جلسه ای با حضور مسئول محترم دفتر نهاد رهبری و ائمه جماعات خواهر روز سه شنبه ۹۷/۷/۱۷ در دفتر نهاد رهبری برگزار گردید. در این جلسه در مورد اهمیت نماز و اقامه نماز جماعت به بحث و گفتگو پرداختند و در ادامه ائمه جماعات گزارشی از عملکرد و فعالیتهای خود در کنار اقامه نماز ارائه نمودند. قابل ذکر می باشد در شش خوابگاه دانشجوی دختر نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می گردد.

ادامه مطلب
شروع ترم تحصیلی جدید دانشجویان و برپایی مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش

برگزاری مراسم سوگواری دهه سوم محرم در دانشگاه توسط دانشجویان

به همت هیئت مذهبی دانشجویی دانشگاه و با همکاری دفتر نهاد رهبری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) در دهه سوم محرم از روز سه شنبه ۹۷/۷/۱۰ لغایت ۹۷/۷/۱۳ در نماز خانه مجتمع آموزشی دانشگاه برگزار گردید. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نوری (مبلغ اعزامی از قم) جهت سخنرانی حضور داشتند و مداح اهل بیت کربلایی یاسر قدس به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

ادامه مطلب
برگزاری زیارت عاشورا در واحدهای تابعه دانشگاه ویژه کارکنان
حضور گرم کارکنان دانشگاه در برگزاری زیارت عاشورا از اول روز محرم

برگزاری زیارت عاشورا در واحدهای تابعه دانشگاه ویژه کارکنان

با توجه به فرا رسیدن ایام محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق دفتر نهادر رهبری با همکاری معاونت ها و واحدهای تابعه دانشگاه زمان برگزاری زیارت عاشورا ویژه کارکنان در هر واحدی مشخص گردید و هر واحد در زمان مقرر زیارت عاشورا همراه بیان فلسفه و پیامهای عاشورا، نکات اخلاقی و اعتقادی توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ (مسئول محترم دفتر نهاد رهبری) و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا باقری (معاون محترم دفتر نهاد رهبری) برگزار نمودند که بسیار مورد استقبال کارکنان قرار گرفت.

ادامه مطلب
برگزاری جلسه دانشجویان فعال فرهنگی در دفتر نهاد رهبری
تقدیر و تشکر از فعالین فرهنگی

برگزاری جلسه دانشجویان فعال فرهنگی در دفتر نهاد رهبری

دفتر نهاد رهبری جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا باقری جهت تقدیر و تشکر از دانشجویان فارغ التحصیل که در طول مدت دانشجویی در زمینه های فرهنگی فعالیت داشتند روز یکشنبه ۹۷/۲/۳۰ درسالن کنفرانس دفتر نهاد رهبری برگزار نمود. در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان لوح تقدیر و هدیه به آنها اهداء گردید.

ادامه مطلب
برگزاری جلسه شورای گروه معارف اسلامی دانشگاه
حضورحجت الاسلام و االمسلمین حاج آقا شیخ و آقای دکتر تبریزیان معاون محترم آموزشی در جلسه شورای گروه معارف

برگزاری جلسه شورای گروه معارف اسلامی دانشگاه

جلسه اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ (مسئول محترم دفتر نهاد رهبری)، آقای دکتر تبریزیان (معاون محترم آموزشی دانشگاه)، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا باقری(مدیر گروه محترم معارف اسلامی)، آقای دکتر افشاری (مدیرکل محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه) و اساتید محترم گروه معارف اسلامی روز دوشنبه۹۷/۲/۳ ساعت ۱۴ در سالن کنفرانس نهاد رهبری دانشگاه برگزار گردید. پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، و عرض سلام و خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه توسط حاج آقا باقری، حاج آقا شیخ مسئول محترم دفتر نهاد رهبری نیزضمن خوش آمد گویی و تبریک اعیاد شعبانیه به بیان حدیثی از حضرت علی(ع) پرداختند. حاج آقا شیخ یادآور شدند که انتظار ما از اساتید آشنا نمودن هر چه بیشتر دانشجویان با مسائل اعتقادی ومذهبی و همچنین جهت دهی دانشجویان به سمت ارزش های اسلامی و انقلابی می باشد، ۵۰./۰ توان نهاد و مسئولین دفاتر نهاد در خدمت گروه معارف اسلامی می باشد تا دانشجویان به مباحث معارف بیشتر رغبت و تشویق شوند. ایشان از حمایت و نگاه ویژه معاون محترم آموزشی دانشگاه نسبت به گروه معارف اسلامی تقدیر و تشکر نمودند. دکتر تبریزیان معاون محترم آموزشی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اساتید معارف فرمودند با توجه به ارتباط دانشجویان علوم پزشکی با جان انسان ها، دانشگاه برای دروس معارف اسلامی اهمیت ویژه ای قائل است، و لذا تمام تلاش خودمان را خواهیم داشت تا انسان های آشنا به معارف دینی تربیت کنیم. در ادامه جلسه اساتید نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائل آموزشی مطرح نمودند و سپس مدیر محترم گروه معارف اسلامی ضمن بیان نکاتی به جمع بندی مطالب مطرح شده در جلسه پرداختند.

ادامه مطلب
حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان در دانشگاه
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان (مشاور حوزه و دانشگاه)در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل

حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان در دانشگاه

دفتر نهاد رهبری با توجه به درخواست های مکرر دانشجویان جهت حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان در دانشگاه، از ایشان جهت انجام مشاوره دعوت نمودند وایشان از ۹۷/۲/۱۸ لغایت ۹۷/۲/۲۱ در دانشگاه حضور داشتند که برنامه های ایشان به شرح ذیل می باشد. . دیدار حاج آقا دهقان با مشاورین دانشگاه . جلسه سخنرانی حاج آقا دهقان با مزدوجین دانشجو . حضور حاج آقا دهقان در خوابگاههای دانشجویان و انجام مشاوره . جلسه حضور حاج آقا دهقان در جمع ناظمه های خوابگاههای دانشجویان و اهداء لوح تقدیر و هدیه به ناظمه ها توسط دفتر نهاد رهبری

ادامه مطلب