جدیدترین اخبار - آرشیو

بازدید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه

بازدید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه

به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی حجت الاسلام و المسلمین شیخ(مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه) و هیئت همراه از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بازدید نمود و ضمن تبریک این روز به آقای محمد محمدی(سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه) و کادر این مرکز از زحمات شبانه روزی و خالصانه آنها قدردانی نمود.

ادامه مطلب
آغاز هفته وحدت گرامی باد.

آغاز هفته وحدت گرامی باد.

دوازدهم ربیع الاول به روایتی میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است. حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را «هفته وحدت» نام‎گذاری کردند. هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نوپای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکار‌های ارائه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود. میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت گرامی باد.

ادامه مطلب
برگزاری جلسه مشورتی کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه

برگزاری جلسه مشورتی کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه

با توجه به اینکه جلسه شورای فرهنگی دانشگاه روز گذشته برگزار گردید مورخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ جلسه مشورتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ و کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه حاج آقا شیخ گزارشی از جلسه شورای فرهنگی دانشگاه ارائه نمود و در ادامه در مورد برنامه های فرهنگی در پیش رو با توجه به مناسبتها و بخصوص ورود دانشجویان جدید الورود به دانشگاه برنامه ریزی گردید.

ادامه مطلب
برگزاری جلسه کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف در دانشکده پرستاری و مامایی

برگزاری جلسه کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف در دانشکده پرستاری و مامایی

مورخ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ با همکاری دفتر نهاد رهبری دانشگاه و معاونت فرهنگی و امور دانشجویی کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف با حضور جمعی از کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری و مامایی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی (نماینده دفتر نهاد رهبری دانشگاه در بیمارستان امیر المؤمنین(ع)) برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین مرادی پیرامون وجوب، شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر مطالبی ایراد نمود وگفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تک بعدی نیست و اجرای کامل و موثر آن نیازمند یک برنامه مستمر و پیچیده می باشد ترک و یا کوتاهی درامر به معروف و نهی از منکر پیامد های زیادی در مسائل فردی و اجتماعی از جمله مسئله عفاف و حجاب را به دنبال دارد. یادآور می شود این کارگاه دارای ساعت آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان، اساتید و گواهی شرکت ویژه دانشجویان می باشد.

ادامه مطلب
پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین شیخ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی زابل به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریتهای پزشکی

پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین شیخ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی زابل به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریتهای پزشکی

بسمه تعالی وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا و هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است. (مائده-۳۲) جهاد در نجات جان انسان‌ها، افتخار بزرگی‌است که خداوند متعال به ناجیان سپیدپوش ثانیه‌ها اعطا کرده‌ و وجود کادر خستگی‌ناپذیر اورژانس برای سلامت جامعه یک موهبت الهی است و برکات خدمتشان برای همیشه در ذهن مردم این مرز و بوم ماندگار خواهد بود. تلاشگران عرصه فوریتهای پزشکی در بیشتر مواقع اولین کسانی هستند که بر بالین مصدومین و نیازمندان دریافت خدمات درمانی اورژانسی حاضر می شوند و حفظ حیات آنان را بر عهده می گیرند که نشان از اهمیت والای خدمت آنها و جایگاه ارزشمند اورژانس است. بیست و ششم شهریور که به عنوان روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس نام‌گذاری گردیده است، فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های شبانه‌روزی همه عزیزان و تلاشگران عرصه فوریت های پزشکی وبخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها قدردانی کنیم. اینجانب روز ملی اورژانس و فوریتهای پزشکی را به تلاشگران این بخش حیاتی از زنجیره درمان، در دانشگاه علوم پزشکی زابل تبریک می‌گویم و از خداوند متعال کامیابی، توفیقات روزافزون و عاقبت به خیری را برای همگان مسئلت می نمایم.

ادامه مطلب
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ در جمع مومنین مسجد سجادیه (ع) زابل

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ در جمع مومنین مسجد سجادیه (ع) زابل

به مناسبت آغاز امامت امام زمان حضرت مهدی موعود(عج)حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ (مشاور بنیادفرهنگی مهدویت استان سیستان و بلوچستان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زابل و دانشگاه سراوان) در جمع مومنین مسجد سجادیه (ع) زابل سخنرانی نمود. در این مراسم حاج آقا شیخ ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج)، به وظایف فردی و اجتماعی ما نسبت به حضرت مهدی (عج) اشاره نمود و معرفت ، شناخت، بصیرت صحیح و درست نسبت به امام زمان، محبت، به یاد آن حضرت بودن ، دعا، صدقه برای سلامتی و ظهور، ولایت پذیری و اطاعت واقعی از آن بزرگوار، تأسی و اقتدا نمودن ما به صفات آن حضرت همچون تقوا، عبادت، جهاد و تلاش، زهد، عدالت ، سخاوت، برد باری و...را از وظایف فردی ما نسبت به حضرت ولی عصردانست. ایشان وظایف اجتماعی ما نسبت به امام زمان( عج ) را در دو قسمت وظایف مردمی وظایف اجتماعی حاکمیتی بیان نمود و گفت: از جمله وظایف اجتماعی مردمی نسبت به امام زمان( عج) تکریم و بزرگداشت نام و یاد آن حضرت مثل قرار دادن موقوفات ، برگزاری مجالس بزرگداشت، دعای ندبه، مجالس معرفتی و بصیرت افزایی در نیمه شعبان و در دهه امامت و ولایت آن حضرت و... می باشد و وظایف اجتماعی حاکمیتی برای امام زمان( عج) می توان اشاره نمود به ترویج فرهنگ مبارک و پویای مهدویت در اجتماع، خصوصاً در ادارات مختلف دولتی و خصوصی، فراهم ساختن زمینه های مختلف برای ظهور آن حضرت، ارایه الگوهای مناسب ازحکومت دینی به جهانیان، نیرو سازی، شناسایی اهداف حکومت جهانی مانند عدالت، ترویج معنویت، امربه معروف و نهی از منکر، امنیت و رفاه و تلاش برای خدمت صادقانه به امید اینکه از یاران واقعی آن حضرت باشیم.

ادامه مطلب